Mike Lindell Vs Fox News: Was He ‘Cancelled’ Or Is It Because He Owes the Network $7.8 Million?

MyPillow CEO and election denier Mike Lindell has not paid Fox News for advertising since August, according to a report from Axios which cited a source from the network. 

This solves the mystery as to why Fox News has stopped airing his company’s ads. Lindell recently went on video to announce the “disturbing news” that Fox News had “canceled” MyPillow in an attempt to silence him.

“We don’t know why. We can only make a couple of guesses,” he claimed and proceeded to wonder if it was because ousted Fox News host Lou Dobbs recently started a show on Lindell TV, or because the network wanted to silence him because he wants “to secure our election platforms.”

Lindell admitted to The Associated Press that MyPillow owes Fox about $7.8 million, a figure that he insists is still within his credit line. He also claimed that MyPillow has long spent an average of $1 million per week running ads on Fox, and that the network used to allow him 12 weeks of credit but recently cut it to eight weeks.

Much like former Trump lawyer Rudy Giuliani, Lindell is facing a number of financial that stem from the attempt to convince the public that the 2020 election was “rigged.” 

Retailers, like Walmart, Bed Bath & Beyond and Kohl’s, all dropped MyPillow products shortly after the attempt to spread misinformation about the 2020 election crescendoed into the January 6 attacks at the US Capitol.

He said in October that owes millions to two law firms defending him in defamation suits filed by Dominion Voting Systems and Smartmatic. The firms have both quit and at that time, Lindell said he couldn’t pay because MyPillow had been “decimated.”

In April, Fox settled a similar case filed by Dominion Voting Systems for close to $800 million. The agreement was made to avoid exposing how the network, much like Lindell, peddled lies about the 2020 election through the programs of Dobbs, whose show Fox canceled three years ago, and Tucker Carlson, who was removed from the network last year.

Fox denied Lindell’s assertions. “As soon as their account is paid, we would be happy to accept their advertising,” a Fox News spokesperson said.

Information for this story was found via the Associated Press, The New York Times, Axios, and the sources and companies mentioned. The author has no securities or affiliations related to the organizations discussed. Not a recommendation to buy or sell. Always do additional research and consult a professional before purchasing a security. The author holds no licenses.

Leave a Reply